• Carrer de Pau Claris, 97‎ 08004 Barcelona Spain
  • Email: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.
  • Tel: (+34) 657 283266
SpanishESCatalanCatal-ca_ESFrenchfr-FR

Segurpricat consulting l'assessora en l'avaluació i gestió de riscos nacionals

Referint-nos als riscos i la gestió d'aquests que té l'empresa dins de les comeses del seu Departament de Seguretat destacaríem : La implantació de sistemes de gestió de seguretat , l'anàlisi permanent de riscos a cobrir , l'optimització dels costos amb la missió principal de reduir costos i evitar pèrdues innecessàries .

Com dur a terme una avaluació de riscos

A la UE no hi ha normes establertes sobre com dur a terme una avaluació de riscos ( vegeu la legislació específica en matèria d'avaluació de riscos del seu país ) . Tanmateix , hi ha dos principis que hauria de tenir sempre en compte a l'hora d'abordar una avaluació de riscos : l'avaluació ha d'estar estructurada per garantir que s'aborden tots els perills i els riscos pertinents ( i no s'obliden tasques com les de neteja , que podrien realitzar-se fora de l'horari laboral normal , o departaments auxiliars com el de compactació d'escombraries ) ; quan s'identifica un risc , s'ha de basar l'avaluació en els principis bàsics i considerar si es pot eliminar el risc .

Un enfocament en passos per a l'avaluació de riscos

La Guia Europea per a l'avaluació de riscos en el treball proposa un enfocament que es basa en una sèrie de passos successius . No és l'únic mètode de dur a terme una avaluació de riscos , hi ha diverses metodologies per aconseguir el mateix objectiu . No hi ha una única manera «correcta » de dur a terme una avaluació de riscos , ja que cada situació pot requerir un enfocament diferent .

El procés d'avaluació de riscos ( que inclou elements de gestió de riscos ) pot desglossar en diversos passos :

1.Posar en marxa un programa d'avaluació de riscos en el treball

2.Estructurar l'avaluació ( decidir l'enfocament : geogràfic / funcional / procés / flux)

3.Recabar informació

4.Identificar els perills

5.Identificar quins són els treballadors exposats als riscos

6.Identificar les pautes d'exposició de les persones en situació de risc

7.Evaluar els riscos ( la probabilitat i la gravetat del dany en situacions reals )

8.Investigar les possibilitats d'eliminació i control dels riscos

9.Dar prioritat a l'adopció de mesures i planificació de les mesures de control

10.Realitzar controls

11.Documentar l'avaluació

12.Medir l'eficàcia de les mesures

13.Revisar ( si es produeixen canvis o periòdicament )

14.Hacer un seguiment del programa d'avaluació de riscos

Per a la majoria de les empreses , sobretot les petites i mitjanes empreses , un enfocament senzill de l'avaluació de riscos en cinc passos ( que inclogui elements de gestió de risc ) com el que es presenta a continuació hauria de donar bons resultats .

Pas 1 . Identificació dels riscos i dels treballadors exposats

Examinar el que podria causar danys en el lloc de treball i determinar quins són els treballadors que estan en situació de risc .

Pas 2. Avaluació de riscos i assignació de prioritats als mateixos

Valorar els riscos existents (la seva gravetat , probabilitat , etc . ) I classificar-los per ordre de prioritat .

Pas 3. Planificació de les mesures preventives necessàries

Determinar quines són les mesures adequades per eliminar o controlar els riscos .

Pas 4 . Adopció de les mesures

Adoptar mesures preventives i de protecció establint un pla de prioritats .

Pas 5 . Seguiment i revisió

L'avaluació s'ha de revisar periòdicament per comprovar que les mesures funcionen o s'apliquen .

Tanmateix, és important saber que hi ha altres mètodes igualment vàlids , sobretot si hi ha riscos i circumstàncies de major complexitat . L'enfocament que es triï per a l'avaluació dependrà de :

l'índole del lloc de treball (instal · lacions fixes o temporals ) ;

el tipus de procés (operacions repetides , processos que evolucionen o canvien , tasques per encàrrec ), la tasca realitzada ( repetitiva , esporàdica o d'alt risc ) ;

la complexitat tècnica .

 

En alguns casos, pot ser suficient amb un únic exercici que abordi tots els riscos del lloc de treball o de l'activitat . En altres casos , seran necessaris diferents enfocaments per a les diferents zones d'un lloc de treball .

Aquests serveis garantits pels nostres experts professionals en matèria de seguretat garanteixen l'assessorament per al seu Departament sent avaluats diferents aspectes com Auditoria de seguretat :

Evaulacion dels plans de seguretat de la seva empresa : els procediments i protocols d'actuació estiguin d'acord amb la normativa ia les seves necessitats .

Evaulacion de la seguretat i garantia de confidencialitat de la informació revisant processos , fluxos i sistemes , amb l'elaboració de programes formatius són objecte d'aconseguir la protecció de la mateixa contra la competència .

Evaulacion de la planificació de la Seguretat Física com de la protecció del personal de l'empresa amb la realització de programes formatius de mesures necessàries mínimes d'autoprotecció

Gestió dels Sistemes d'Informació

La Planificació Estratègica dels Sistemes d'Informació ( SI ) , que es Reflecteix en el Pla de

Directora de Sistemes ( o Pla Estratègic de Sistemes) , Propòsit de COM té, partint de la

Revisió de l'Estat actual dels SI a l'Organització , i havent IDENTIFICAT La Situació Estratègica desitjada , planificar els projectes i Canvis organitzatius necessaris paràgraf Passar De Un Situació a L'Altra .

Una Vegada sí Coneix La Situació actual i l'Objectiu Assolir una , sense Anàlisi de differences ( Gap

Anàlisi ) , permetrà Definir les actuacions a realitzar.

El Pla d' Estratègic de Tindrà una durada recomanada de UNS Tres Jahr , encara que sí hauria

Actualitzar anualment .

També De formacions anuals si elaboraran Plans Tàctics , que establiran la programació

de AQUESTES Accions definides en el Pla d' Estratègic .

La Planificació Estratègica dels Sistemes d'Informació

Les Fases of this Procés Seran :

1 . Determinar l'Estratègia i Context actual de l'Organització .

2 . IDENTIFICAR els Requeriments de Negoci Per Els Sistemes d'Informació.

3 . Determinar l'Estat actual dels Sistemes d'Informació .

4 . Anàlisi dels Sistemes d'Informació.

5 . Definir l'Estratègia i el Pla de Sistemes d'Informació .

6 . Desenvolupar el Programa de les actuacions .

This Planificació , que haurà de ser revisada anualment I Que necessàriament Expliqués

ONU de l'estafa sistema de Que permeti MESURAR EL Compliment Dels Objectius previstos ( Sistema

d'Indicadors ) , Sera la base de paràgraf Construir l'Estructura de Sistemes d'Informació

the organization .

Infraestructures Crítiques

Segurpricat Consulting li assessora en la protecció d'infraestructures crítiques

Considerem necessari esmentar la tasca del Centre Nacional per a la Protecció de les Infraestructures Crítiques ( CNPIC ) és l'òrgan director i coordinador de totes les activitats relacionades amb la protecció de les infraestructures crítiques que proporcionen els serveis essencials a la nostra societat d'acord amb la nova regulació :

Llei 8 /2011, de 28 d'abril, per la qual s'estableixen mesures per a la Protecció de les Infraestructures critiques ( LIC ) .

Reial Decret 704/2011 , pel qual s'aprova el Reglament de Protecció de les Infraestructures critiques ( RIC ) .

El CNPIC té com a missió principal coordinar les activitats dels agents implicats en la protecció de les infraestructures Crítiques , tant el sector públic com el privat , per a l'elaboració de plans generals de protecció , ací como dels plans específics de sector .

Article 1 LIC Protecció d'infraestructura critiques per millorar la Prevenció , preparació i resposta davant atemptats ja amenaces que afectin infraestructura crítics. Regula les especials obligacions de les Administracions Públiques i l'operador de les infraestructures crítiques .

Article 2 LIC Operadors crítics

Són les entitats o organismes responsables de les inversions o del funcionament diari d'una instal · lació , xarxa , sistema , o equip físic o de Tecnologia d'informació designada com a infraestructura crítica ( art. 2.m , LIC ) i afecta tant del sector púbic com a privat ( art.13.2.LIC)

Entre les seves obligacions hi ha, entre altres, les següents :

- Elaborar el pla de seguretat de l' operador .

- Elaborar , si escau un Pla de Protecció específic de cada infraestructura crítica .

- Designar un responsable de Seguretat i Enllaç , que haurà de comptar amb l'habilitació de Director de Seguretat expedida pel Ministeri d'Interior.

- Designar un delegat de Seguretat per a cadascuna de les infraestructures crítiques ' .Deshacer cambios

Gestió de la Seguretat de la Informació

SGSI : AVANTATGES I dificultats

1 - millorar la Seguretat de la Informació en l'Empresa , garantint do Continuïtat , la

confidencialitat de Ses Dades I MILLORS PRÀCTIQUES EN aconseguint el dels Empleats .

2 - millorar els sistemes productius MITJANÇANT la Revisió dels Sistemes de Gestió de la

Seguretat de la Informació ( SGSI ) . És Dir , ordenar Processos i Definir .

3 - Optimització dels Recursos de l'Empresa a Través del Control de Riscos .

4 - INCORPORAR a l'Empresa la Filosofia PDCA o de Millora Contínua . La Millora de la

direction seguretat no Es Pot Aturar ...

5 - Aconseguir El nivell exigit en els Plecs de l'Administració relatius als Serveis. en

l'Actualitat les Administracions Tenen Que meet Amb L'Esquema Nacional de Seguretat

( ENS) , porció El Que poden exigir una suspensió Proveïdors Que compleixin ONU de l'estafa Nivell similar .

SGSI : AVANTATGES I dificultats

6 - PROJECCIÓ uneixi els Clients La Seguretat de Treballar ONU de l'estafa Proveïdor Que DISPOSA de

Sistemes Certificats Per Un Tercer de confiança .

7 - L'ISO ens Floristeria donar la possibilitat de Generar Confiança internacionalment , El Que

Pot l' ajudar-nos a diversificar el Mercat de la Companyia a l'exterior .

8 - meet estafa Requeriments Legals ( LOPD , LPI , LSSICE ... ) exigibles a l'Entitat , evitant

Les sancions Possibles .

9 - millorar la imatge de l'entitat interna i externament .

10 - millorar l'Estat de l'Entitat respecte a Competència do , competitius Més servei , ja

fenc NOMÉS Que UNES 300 Empreses CERTIFICADES en Tot l'Estat en la norma ISO 27001 . porció

que podria resultar desconeguts Element diferenciador a l'hora d'aconseguir clients o mantenir

SGSI : Consells Pràctics

• No COMENÇAR imposant Requeriments asfixiants de la ISO 27001

• ES POT COMENÇAR Amb Una mica de Sentit Comú i Bones Pràctiques ( ex 27.002 )

• Utilitzar Eines de Gestió Que suporten SGSI paràgraf facilitar i assegurar la Continuïtat

• Limitar el Abast de la direction seguretat Fins On Pugui l'Empresa pecat saturar personal

• Començar estafa bon des Anàlisi de Riscos, flexible , prioritzant Accions tenint en Compte

Pressupost i la base de Tecnològica existent en l'Empresa

• Hi ha una adequació de la Seguretat de Ses Sistemes una suspensió Requeriments de Negociació ,

Alineat a Obligacions Legals d'un meet ( LOPD ) i aportant Eines Per gestionar-lo. Poc

en poc IRA assimilant el cultura de Seguretat i aproximar-se d' Veritat un SGSI 1 .

• Vigilar Falses Sensacions de Seguretat ( QUAN Pensa Que no està TOT Controlat ... )

Consulting Internacional

Consultoria de Seguretat Internacional :

Considerem com a part fonamental del servei de seguretat integral , una exhaustiva anàlisi de les situacions de risc per a la planificació de la programació de les actuacions com la implantació i realització dels serveis de seguretat adequats , amb la realització d'estudis i assessorament de seguretat sobre situacions que puguin ocasionar risc per a les persones

Desenvolupem i implantem els següents serveis :

- Diagnòstic del risc país de latinoamerica :

Realitzem un informe previ del diagnòstic del risc del país tenint en compte les condicions específiques del sector de la seva empresa i la localització del projecte que l'empresa vol dur a terme amb aquest anàlisi de seguretat integral internacional permetrà als nostres clients potencials prevenir riscos i utilitzar els mitjans necessaris per solucionar de forma proactiva abans d'instal · lar des del primer moment amb l'avaluació i gestió de riscos externs Internacionals que li oferim facilités disposar d'una estratègia a seguir planificar , executar , auditar i millorar.

- Sistema de Control i supervisió : Normes Tècniques.

OBJECTIU : Controlar tota l'operació dels sistemes integrats de seguretat en la seva àrea , seguint les normes tècniques aplicables principalment les que estableixen directrius d'auditoria , qualitat , gestió ambiental i gestió en salut i seguretat .

 

1 . La Gestió en seguretat . Generalitats

2 . NTC ISO 19011 - Directrius d'auditoria .

3 . ISO 9001 . Versió 2008 - Sistema de Gestió de Qualitat .

4 . ISO 14001 . Sistema de Gestió Ambiental

5 . Gestió en seguretat BASC

6 . Gestió en Salut Ocupacional i Seguretat . OHSAS 18001

Per Segurpricat consulting com Directors de Seguretat Internacional valorem i apreciem la relació professional amb la Policia i Forces de Seguretat llatinoamericanes considerem que la nostra xarxa de relacions publiques com comercials i contactes internacionals són fonamentals en el desenvolupament del nostre negoci :

- El valor d'una bona xarxa de relacions .

- Que siguin puntuals , habituals i permanents .

- Relació que ha de perdurar en el temps

- Relació amb totes les parts de " guanyar" : Empresa transnacional en el seu negoci guanya el Consultor - Director de Seguretat guanya el Govern- Policia - Exèrcit - forces i cossos de seguretat guanyen , tots som beneficiats d'aquesta relació .

- Ha de ser una relació de " complicitat i cordialitat " i de confidencialitat : clau en la relació comercial i personal .

- Les relacions d'èxit basades en el saber estar de les dues parts , adequada comunicació / tracte mutu.

- Capacitat d'interrelació amb càrrecs / funcions i caràcters / personalitats de Veneçuela diferenciades però units amb llaços / interès professional / personal .

- La confiança en què la màxima de protecció de les persones i del patrimoni de l'empresa transnacional correspon al director de Seguretat , amb la màxima i recíproca col · laboració amb l'staff de l'empresa i autoritats policials .

- Hem de realitzar una interpretació de normativa ambigua amb criteris d'objectivitat i adaptació al risc real existent .

L'objectiu final clau de la nostra consultoria de Seguretat internacional :

- Exigir mesures de seguretat efectives i equilibrades al projecte d'internacionalització de l'empresa que ens contracti , sobre la base del risc real existent del mateix .

- Màxima col · laboració i "complicitat " de l'empresa , del Director de Seguretat i de la Policia i Forces de Seguretat.

- Hem de ser Segurpricat consulting com a Director de Seguretat internacional un col · laborador i no com una figura amb interès contraposats , per demostar a l'empresa i la Policia del Govern el que podem aportar des de la nostra funció i competències amb humilitat :

   - Resultats de reputació : Minimitzar la repercussió delictiva diversa que pogués afectar el projecte .Deshacer cambios